انتخاب صفحه

در جشنواره میراث فرهنگی یادگار بزرگداشت  و مرور آثار دو هنرمند پیشکسوت سینمای مستند کشور برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره یادگار به پاس سالها تلاش دو هنرمند  پیشکسوت و موفق عرصه سینمای مستند کشور، ارد عطارپور،تهیه کننده و کارگردان  و رضا تیموری فیلمبردار سینمای مستند برگزار و از مقام آنها تجلیل خواهد شد.

ارد عطارپور متولد 1341 در تهران ، آثار متعدد و موفقی در حوزه تاریخ و باستان شناسی کارگردانی کرده است که از آن میان می توان فیلم های موفق : مجموعه “تاریخ تجارت” ، “عاشورا در ابیانه” ، “ساحل خرچنگ ها” ، “پرنیان” ، “از شمس تا شمس” ،”خلیج فارس” ، “صد و یک سال بلدیه” ، “پرسپولیس – شیکاگو” و “رویای سیاه” را نام برد.

علاوه بر آن ارد عطارپور به عنوان تهیه کننده نیز آثار دیگری با موضوع تاریخ و باستان شناسی مانند ” منم داریوش” ، “داستان چند هزار ساله یک شهر” ، “کاخ گلستان” ، “غرقاب” ، “ایران در اعلان” ، “خانه ام روی تپه هست” ،”تا انتهای تیره بهار” ،” میدان بی حصار” و آثار پرشمار دیگری را در کارنامه خود دارد.

عطارپور جوایز زیادی را در طی سالهای متمادی فعالیتش از جشنواره ای معتبری همچون کراکو، گوانگ ژو، فجر، حقیقت، خانه سینما، یادگار، کیش و…دریافت نموده است.

بزرگداشت ارد عطارپور

رضا تیموری متولد 1355 در قزوین، از فیلمبرداران موفق و به نام کشور است که در عرصه سینمای مستند کشور آثار موفق بسیاری را فیلمبرداری کرده و جوایز زیادی را در جشنواره های مختلف کسب کرده است. از آثار شاخص فیلمبرداری های او می توان به مستندهای “غرقاب” ،” دماغ به سبک ایرانی” ،ذشهر بر گذر آب” ، “بر گیسوان بلقیس”، “ما نیمی از جمعیت ایرانیم” ،” نان و آتش پیرمرد”،  “وارونگی”، “چهره غمگین من”، “سنگ قبری برای اردشیر” ، “کمال الملک”، “تهران 995” و شماری دیگر را نام برد.

همچنین از فیلم های بلند موفق تیموری رضا تیموری می توان به “آرام باش و تا هفت بشمار”، “بچه طهران”، “داستان دوست”، “دیگری”، “دست ها نگاه می کنند”، “آشنایی با لیلا”، “خورشید”، “یک روز طولانی” ،”هاچ بک قرمز” اشاره کرد.

بزرگداشت رضا تیموری

گفتنی است آثار شاخص و موفق این دو هنرمند در طی روزهای جشنواره (26 تا 30 اردیبهشت) از طریق سایت هاشور پخش خواهد شد.