انتخاب صفحه

مستندسازان کشور از جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار، استقبال خوبی کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این باره گفت: در جشنواره فیلم های مستند یادگار در حوزه میراث فرهنگی ، ۵۱۰ اثر از مستندسازان سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال شد که نشان دهنده استقبال گسترده فیلمسازان کشور از این رویداد سینمایی است.

محمد حسین اسماعیلی افزود: این هنرمندان از ۲۸ استان کشور آثار خود را در بخش های مسابقه مستند ایران، میراث ناملموس و میراث فرهنگی قزوین ارسال کردند که از این تعداد ، حدود ۱۰۰ اثر با نظر هیئت انتخاب جشنواره به جدول اصلی جشنواره راه خواهند یافت .

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت های موجود، اکران فیلم های منتخب طبق جدول تنظیمی در روز های ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سالجاری در بستر پلتفرم ها و فضای مجازی برای علاقه مندان پخش می شود.

دبیر جشنواره فیلم یادگار خاطرنشان کرد: هیئت داوران جشنواره از میان این آثار، مستندسازان برتر را در هر بخش انتخاب خواهند کرد که در روز اختتامیه ۳۰ اردیبهشت ماه این نفرات برتر معرفی و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

اسماعیلی یادآور شد: جشنواره فیلم یادگار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و با همکاری سازمان سینمایی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، وزارت میراث فرهنگی، صدا و سیما، شبکه مستند سیما، استانداری و سازمان برنامه‌ و بودجه استان قزوین و صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار می‌شود.