انتخاب صفحه

قزوین- ایرنا- استاندار قزوین گفت:دبیرخانه دائمی جشنواره ملی فیلم‌های یادگار به منظور حفاظت و صیانت از ارزش‌های فرهنگی، گردشگری و تاریخی در قزوین دایر می‌شود.

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در اختتامیه مراسم فیلم های میراث یادگار که در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، با تاکید بر اینکه این جشنواره به صورت سالانه برگزار می شود، افزود: ما آمادگی برگزاری دبیرخانه سالانه در قزوین را داریم تا یک عزم بزرگ در کشور برای هویت بخشی به تاریخ و فرهنگ شکل بگیرد.  
وی با اظهار تأسف از اینکه نتوانستیم در کشور از آثار ماندگار به خوبی بهره ببریم و یک پایگاه توسعه ای و فرهنگی ایجاد نماییم، اظهار داشت: باید برای معرفی تاریخ هفت هزار ساله استان که افتخاری بزرگ برای کشور است، تلاش بیشتری نماییم و بتوانیم از ظرفیت میراث فرهنگی به عنوان عاملی مهم در همبستگی و ایجاد یک هویت قوی در کشور استفاده کنیم.
استاندار قزوین تصریح کرد:بخش کمی از مردم از وجود تاریخ و تمدن قزوین مطلع هستند در حالیکه این تمدن باید به همه معرفی شود و ما باید تلاش بیشتری برای استفاده از این ارزشهای مهم و قدرت ملی داشته باشیم.  
جمالی پور اضافه کرد: ما باید مردم را برای معرفی این ظرفیت های ملی وارد عمل کنیم و از پشتوانه و ظرفیت مردمی در این خصوص استفاده نماییم چرا که مردم ما به فرهنگ و هنر خود بسیار علاقه مند هستند و برای آنها ارزش زیادی قائل هستند.
مدیر ارشد اجرایی استان با بیان اینکه توجه به فرهنگ و تمدن ملی، هنر دولت ها و ملت ها است، بیان داشت: وظیفه همه ما ارزش و اعتبار دادن به فرهنگ و تمدن ملی است بنابراین از امروز باید به اجرای یک جشنواره ماندگار در استان قزوین بیندیشیم چرا که استان قزوین دارای ظرفیت های فرهنگی و تاریخی بزرگی همچون سعدالسلطنه است که در فهرست ثبت جهانی قرار دارد.

استاندار قزوین اظهار داشت: متاسفانه در طول تاریخ، به طور ناآگاهانه بسیاری از میراث ملی و فرهنگی خود را از بین بردیم و برای این میراث به جا مانده ارزش گذاری نکردیم و امروز شاهدیم که صدها هزار میلیارد تومان سرمایه و ارزش ملی با ناآگاهی از حفظ آثار ملی از بین رفته است که امیدواریم با فعالیت هنرمندان، این میراث ارزشمند را حفظ کنیم.
جمالی پور گفت: امیدواریم در راستای حفظ این ارزش ها برای نسل های آینده با برگزاری این قبیل جشنواره ها و ساخت فیلم های مستند کوتاه، این باور در مردم ایجاد شود که یک حرکت تاریخی در کشور رقم بخورد و کسی جسارت آسیب رساندن به میراث فرهنگی را نداشته باشد و همه برای صیانت و حفاظت از این میراث ماندگار با یکدیگر همراه شوند.
مراسم اختتامیه جشنواره فیلم یادگار امروز در سرای سعد السلطنه شهر قزوین با معرفی فیلم های برتر برگزار شد.  
به این جشنواره ۵۱۰ فیلم از ۳۲ استان ارسال شده که دریافت این تعداد فیلم برای یک جشنواره با موضوع خاص، قابل توجه است.

منبع خبر:

https://www.irna.ir/news/84337485/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%A6%D9%85%DB%8C-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B2%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF