انتخاب صفحه

آیین آغازین اکران فیلم های مستند جشنواره ملی میراث فرهنگی یادگار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره یادگار آیین  افتتاحیه جشنواره میراث فرهنگی یادگار در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین برگزار شد.

در این آیین محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین و دبیر جشنواره میراث فرهنگی یادگار، ضمن قدردانی از عوامل برگزاری جشنواره به لزوم استمرار جشنواره در سالهای آتی تاکید کرد و افزود: لازم است مسوولین و هنرمندان دست به دست هم دهیم و این اتفاق مهم و با شکوه سینمایی را تداوم ببخشیم.

همچنین در این جلسه امیر ملاحسنی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد قزوین و دبیر اجرایی جشنواره ضمن ابراز خرسندی از استقبال باشکوه مستندسازان از جشنواره، به تاسیس “خانه مستند قزوین” اشاره کرد و گفت : امید است راه اندازی خانه مستند قزوین در آینده ی نزدیک ضمن کمک به برگزاری هر چه بهتر جشنواره یادگار در دوره های بعد، بتواند سبب پیشرفت قابل توجه عرصه سینمای مستند و افزایش تولیدات مستند در قزوین گردد.

در ادامه ی جلسه پس از رونمایی از اکران فیلم های جشنواره یادگار در سایت هاشور و بازدید از قسمت های مختلف سایت اعم از کارگاه های تخصصی و بزرگداشت ها و مرور آثار، هماهنگی های لازم جهت برگزاری اختتامیه جشنواره صورت گرفت.

گفتنی است در این جلسه حسن لطفی ،محسن آقالر، ابولفضل سروش مهر، فرهاد نجفی فرد،وحید گلریز، گل اندام صفری و آساره غیاثوند حضور داشتند.

جشنواره میراث فرهنگی یادگار در سه بخش سینمای ایران، میراث معنوی و میراث فرهنگی قزوین از 26 تا 30 اردیبهشت ماه برگزار و طی پنج روز فیلم های جشنواره به صورت آنلاین از سایت هاشور پخش خواهد شد.