انتخاب صفحه

قزوین – ایرنا- چهارمین جشنواره فیلم‌های مستند میراث فرهنگی یادگار به میزبانی کهن‌دیار فرهنگ‌پرور و هنرخیز قزوین، گامی ارزشمند برای بازشناسی فاخرترین میراث بشری است.

به گزارش ایرنا،  علی اصغر مونسان روز پنجشنبه با صدور پیامی به مناسبت برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فیلم های مستند یادگار در قزوین، افزود: بی‌تردید میراث‌فرهنگی بزرگترین سرمایه ملی و ذخیره فرهنگی مردم یک سرزمین و بخش مهمی از هویت، تاریخ و تمدن یک کشور است.

وی افزود: شناخت و حفظ این یادمان‌های ارزشمند به یادگار مانده از اعصار گذشته برای همگان به ویژه نسل جوان و انتقال آن به آیندگان ضرورتی انکارناپذیر و امری بدیهی است که در این مسیر استفاده از ابزارهای هنری و سینمایی و نگاه به این پهنه وسیع تاریخی – فرهنگی از دریچه دوربین فیلمسازان و مستندسازان می‌تواند یکی از بهترین و تاثیرگذارترین روش‌ها باشد.

مونسان اظهار داشت :چهارمین جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار که پس از سال‌ها این روزها به میزبانی کهن‌دیار فرهنگ‌پرور و هنرخیز قزوین در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است و در تلاش است تا داشته‌ها و ظرفیت‌های بی‌شمار تاریخی- فرهنگی این استان را از قاب زیبا و اثرگذار فیلم‌های مستند که بهترین روایت‌گران رویدادهای فرهنگی و تاریخی هستند به تصویر بکشد، گامی ارزشمند در معرفی و بازشناسی فاخرترین میراث بشری با استفاده از توان هنرمندان و سینماگران فعال و نگاه ویژه به جنبه‌های مختلف میراث‌فرهنگی است.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره مستند میراث‌فرهنگی یادگار، گفت: امید دارم استمرار برگزاری این رویداد خوش‌نام و خوش‌سابقه هنری، راهگشای مسیری نو در تولید آثار فاخر و ارزشمند مستند برای صیانت از فرهنگ و میراث‌فرهنگی باشد و شاهد تبدیل آن به یک جشنواره بین‌المللی در پایتخت خوشنویسی ایران باشیم.

پیام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم‌های مستند میراث فرهنگی یادگار قزوین توسط محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور قرائت شد.